بررسی شکستگی مداد-سرب به عنوان منبع انتشار آکوستیک در نرم افزار کامسول

آموزش کامسول حامی پروژه

بررسی شکستگی مداد-سرب به عنوان منبع انتشار آکوستیک در نرم افزار کامسول

آکوستیک

صو ت شناسی یا آکوستیک یکی از شاخه های علم فیزیک است و موضوع آن بررسی موج های مکانیکی در گازها، مایع ها و جامدها، مانند نوسان ها، صدا، فراصوت و فروصوت است. کاربردهای آکوستیک در بسیاری از جنبه های زندگی امروز دیده می شود و ساده ترین نمونه آن صنایع صوتی و نیز کنترل نویز (مکانیکی) است. صوت در دو نوع مستقیم و غیرمستقیم دریافت می شود.

مقدمه مقاله

شکستگی های سرب مدادی به طور گسترده به عنوان یک منبع قابل تکرار برای سیگنال های آزمایشی در کاربردهای انتشار صوتی (AE) استفاده می شود. مطالعات تجربی و عددی ارائه شده‌اند که بر تفاوت‌های جابه‌جایی سطح به‌دست‌آمده از شکستگی‌های سرب مداد تحت زوایای مختلف و طول‌های سرب آزاد تمرکز دارند. به طور تجربی، مجموعه ای برای اندازه گیری نیروهای گسیختگی در حین شکست مداد-سرب طراحی شد. آزمایش‌ها با قطرهای مختلف سرب، طول سرب آزاد متفاوت و در زوایای مختلف نسبت به یک بلوک آلومینیومی انجام شد. نیروهای اندازه‌گیری شده به‌عنوان پارامترهایی برای اعتبارسنجی مدل‌سازی المان محدود شکستگی مدادی-سرب استفاده شد. مدل برای منبع شکست مدادی-سرب با استفاده از مدل‌سازی چند مقیاسی و شرایط مرزی پویا توسعه داده شد. شرایط تجربی مختلفی شبیه‌سازی شد و جابجایی سطح و نیروهای حاصل در تماس بین سرب و بلوک آلومینیومی برای به‌دست آوردن توابع منبع عددی برای شکستگی‌های مدادی-سرب ارزیابی شد.

برای دانلود مقاله کلیک کنید.

INVESTIGATION OF PENCIL-LEAD BREAKS AS ACOUSTIC EMISSION SOURCES

بخشهایی از شبیه سازی مقاله را در نرم افزار کامسول مشاهده نمایید.

جهت یادگیری کامل نرم افزار کامسول آموزش های رایگان ما را در سایت حامی پروژه دنبال نمایید. و در صورت مشکل در انجام پروژه های comsol خود با متخصصین حامی پروژه در تماس باشید. برای ارتباط با تیم تخصصی کامسول حامی پروژه با شماره 09934702599 تماس حاصل نمایید.

بررسی شکستگی مداد-سرب به عنوان منبع انتشار آکوستیک در نرم افزار کامسول
اسکرول