آموزش سیلواکو “سلول خورشیدی (انرژی تجدید پذیر)”

سیلواکو SILVACO

آموزش رایگان سیلواکو SILVACO

سلول خورشیدی (انرژی تجدید پذیر)

انرژی تجدید پذیر

از تمام منابع انرژی تجدید پذیر بیشترین توجه به انرژی خورشیدی در دهه 1970 انجام شد. بیشترین توجه به آن بعنوان یک راه حل برای کاهش استفاده از منابع فسیلی و سوخت های هسته ای برای یک محیط زیست پاکیزه تر شد. انرژی خورشیدی در سایز عمومی انرژی پتانسیلی دارد که برای تهیه انواع انرژی می توان ذخیره کرد: الکتریکی، حرارتی، شیمیایی و هر سوخت قابل حمل و نقل.

انرژی خورشیدی

به هر حال انرژی خورشیدی قابل گسترش قابل چرخش و معمولا غیر وابسته است. بنابراین به سیستم ها و قطعات نیاز داردکه بتواند بزرگ شوند و راندمانشان برای تبدیل به هر گونه از موارد فوق که امکان داشته باشد تبدیل شوند. بیشترین مواد سازنده برای جمع آوری و تغییر شکل تشعشعات خورشیدی استفاده می شود.

فتوولتایی

خواه انرژی گرمایی و یا فتوولتایی باشد به هر صورت انرژی شان بسیار بیشتر می شود. برای مثال مقدار زیادی انرژی برای تبدیل سنگ معدن به محصولات زیر مانند: آلومینیوم فولاد مس بتن شیشه و پلاستیک لازم است. تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی با الکتریسیته(فتوولتاییک) به پروسه ای شتاب دهنده که از ماسه کریستال سیلیکون است نیاز دارد. هر دو سیستم تبدیل انرژی تشعشعات را جمع آوری کرده و به انرژی قابل استفاده(گرمای خورشید و فتوولتاییک ) تبدیل می­کند.

یک ارزیابی منطقی از انرژی خورشیدی نشان می دهد که دارای ارزش های بسیار زیادی است.

ارزش های انرژی خورشیدی بر دو نوع اند:

1- ارزش پولی محصولات تولید شده و فراهم کردن آن برای ورود به سیستم های قابل کارکرد

2- مقدار منابع انرژی موسوم اعم از زغال سنگ نفت گاز طبیعی و سوخت های هسته ای که باید در پروسه های تولیدی محصولات فوق در ساختمان سیستم ها مصرف شود.

 

شبیه سازی نرم افزار سیلواکو توسط متخصصین حامی پروژه

تبدیل انرژی خورشیدی به مکانیکی

در کل نیاز انسان به انرژی خورشیدی غیر قابل انکار است. نور خورشید باعث رشد همه گیاهان شده و آب تازه برای گیاهان و بقای انسان تولید می کند.

بعلاوه آن منبع گرمازا در زندگی مرم هزاره اول بوده و آزمایشات جدی برای استفاده از آن برای تولید انرژی بطور ویژه در قرن هیجدهم شروع شد.

در سال 1774 ژرف پریستلی روی اکسید جیوه مطالعه کرد. نتیجه آن یک گاز بود که به روشنی یک شعله می سوخت. این آزمایش منجر به کشف اکسیژن گشت.

یک قرن بعد یک دستگاه تقطیر نسبتا خورشیدی در شمال صحرای شیلی نصب شد. آن زمینی به مساحت 4800 متر مربع را در برگرفته بود و شامل سقف های شیشه ای تخت شیبی بود که اشعه خورشید از آب زیر سقفها عبور می کرد.

آب بخار شده در زیر شیشه ای که از آن عبور می کند و سردکننده ای بود کنداکس می­شد و در کانال ها جمع می شد. دستگاه در هر روز حدود 25 متر مکعب آب تقطیر شده تولید می­کرد و در یک معدن نیترات استفاده می شد. دستگاه 40 سال کار کرد یعنی تا وقتی که معدن تمام شد.

تبدیل انرژی خورشیدی به مکانیکی برای اولین بار در نمایشگاهی در پاریس در سال 1878 هنگامی که نور خورشید بر روی یک بویلر که بخار تولید می کرد متمرکز شده بود و یک موتور بخار کوچک را تغذیه می کرد و آن یک دستگاه چاپ را به راه می انداخت شرح داده شد.

در سال 1901 یک مبدل بزرگتر 6 متر مربع به فرم مخروط ناقص برای موتور hp 4.5 بخار تولید می کرد. در سال های 1907 و 1911 نزدیک فیلادلفیا. اف شامن موتورهای بخار خورشیدی در چندین اسب بخار ساخت که برای پمپاژ آب بکار می رفت .

در سال 1913 شامن با همکاری سی. وی. بویز یک موتور بخار خورشیدی بزرگتر با قدرت hp 50 ساخت که بیار بلند و بصورت شلجمی بود و اشعه خورشید را به یک لوله که در مرکز آن بود فوکاس می کرد( با نسبت تمرکز 5/4) . موتور آب نیل نزدیک کایرو را برای آبیاری پمپ می کرد. چهار سیستم توضیح داده شده است.

 

 

جهت یادگیری کامل نرم افزار سیلواکو آموزش های رایگان ما را در سایت حامی پروژه دنبال نمایید. و در صورت مشکل در انجام پروژه های سیلواکو خود با متخصصین حامی پروژه در تماس باشید. برای ارتباط با تیم تخصصی سیلواکو حامی پروژه با شماره 09934702599 تماس حاصل نمایید.

آموزش سیلواکو “سلول خورشیدی (انرژی تجدید پذیر)”
اسکرول