سیلواکو Silvaco TCAD

سیلواکو SILVACO

آموزش رایگان سیلواکو Silvaco

سیلواکو SILVACO

شرکت سیلواکو (Silvaco) متعلق به بخش خصوصی، ارائه‌دهنده نرم‌افزار اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) و نرم‌افزار شبیه‌سازی ادوات و فرایند TCAD است. سیلواکو در سال ۱۹۸۴ تأسیس و در سانتا کلارا، کالیفرنیا مستقر شد و در سال ۲۰۰۶ این شرکت حدود ۲۵۰ کارمند در سراسر جهان داشت. نرم افزار Silvaco یکی از نرم افزارهای حوزه شبیه سازی نیمه هادی است که توانایی شبیه سازی فرایند ساخت ادوات نیمه هادی (اکسیداسیون، نفوذ، کاشت یونی، زدایش، لایه نشانی و لیتوگرافی و …) و هم چنین شبیه سازی ادوات نیمه هادی شامل MOSFET ها، HEMT، سلول خورشیدی، ادوات اپتوالکتریک، نمایشگرهای ارگانیکی، کوانتومی، لیزرهای نیمه هادی و … دارا است. 

سیلواکو فرایند نیمه هادی‌های آنالوگ و راه حل‌های اتوماسیون ادوات و طراحی در CMOS، دوقطبی، SiGe و تکنولوژی‌های ترکیبی را ارائه می‌دهد. مشتریان از جمله، شرکت‌های نیمه‌هادی fabless، تولیدکنندگان نیمه‌هادی یکپارچه، کارخانه ذوب فلز و دانشگاه‌ها در سراسر جهان هستند. 

شبیه سازی نرم افزار سیلواکو توسط متخصصین حامی پروژه

ساخت ادوات نیم‌رسانا یا ساخت افزاره‌های نیم‌رسانا (به انگلیسی: Semiconductor device fabrication) فرایندی است که برای تولید افزاره‌های نیم‌رسانا، به‌طور معمول قطعات فلز-اکسید-نیم‌رسانا (MOS) مورد استفاده در تراشه‌های مدار مجتمع (IC) که در دستگاه‌های برقی و الکترونیکی روزمره وجود دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این یک توالی چند مرحله‌ای از مراحل پردازش طرح‌نگار نوری و شیمیایی (مانند غیرفعال‌سازی، اکسایش حرارتی، فرآیند مسطح و جدایش پیوند) است که طی آن مدارهای الکترونیکی به تدریج روی ویفر ساخته‌شده از ماده نیم‌رسانای خالص ساخته می‌شوند. تقریباً همیشه از سیلیکون استفاده می‌شود، اما نیمرساناهای مرکبِ مختلفی برای کاربردهای تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای نرم افزار سیلواکو Silvaco

مزایایSilvaco TCAD

کاهش هزینه های توسعه، کاهش زمان و چرخه های تولید صرف شده برای توسعه فناوری های نیمه هادی نقشه راه ITRS نشان می دهد که شبیه سازی Silvaco TCAD می تواند هزینه ها را در طول چرخه های توسعه تا 30٪ کاهش دهد.

با شبیه ساز سیلواکو Silvaco فرآیندهای فیزیکی داخلی را تجسم کنید

با استفاده از شبیه سازی، می توانید “داخل” دستگاه را ببینید. اندازه گیری های تجربی به شما می گویند که چه اتفاقی می افتد، اما نه اینکه چرا اتفاق می افتد.
SILVACO TCAD می تواند دلیل آن را به شما بگوید. مثلا: مشخصه ولتاژ معکوس در یک دستگاه قدرت به شما می گوید که در بایاس معکوس بالا چه اتفاقی می افتد.
دستگاه در یک ولتاژ خاص دچار خرابی معکوس می شود یک شبیه‌سازی SILVACO TCAD همچنین می‌تواند منحنی جریان-ولتاژ معکوس را تکرار کند، اما همچنین می‌تواند به شما بگوید که چرا دستگاه در حال تجربه خرابی است.
در SILVACO TCAD مهندس می تواند داخل دستگاه را ببیند و تشخیص دهد که کدام ناحیه در نیمه هادی ابتدا به دلیل تولید یونیزاسیون ضربه بالا تسلیم شکسته می شود.
بهینه سازی مشترک فناوری طراحی (DTCO) TCADسیلواکو بخشی از یک جریان DTCO است که طراحی ها را در چندین دامنه بهبود می بخشد – Layout، Process، Device، SPICE و استخراج RC.
جریان کامل TCAD به SPICE، در یک محیط DTCO یکپارچه، نتایج عملی واضحی را برای بهینه‌سازی طراحی مدار ارائه می‌کند.

آزمایش مجازی با سیلواکو Silvaco با علت و معلول:

طراحی دستگاه (طرح بندی)، فناوری (مراحل فرآیند نیمه هادی) یا شرایط عملکرد دستگاه (بایاسینگ و غیره) را تغییر دهید و عملکرد دستگاه را درک و بهبود بخشید.

آزمایش با تئوری ها در سیلواکو TCAD:

کنترل تأثیر فیزیک های مختلف در دستگاه از طریق تنظیمات مدل و ضرایب. اگر تئوری که برای شبیه سازی اعمال می شود با نتیجه اندازه گیری شده مطابقت داشته باشد، ممکن است علت اصلی را پیدا کرده باشید و درک فیزیکی از عملکرد دستگاه به دست آورده باشید.
با پیچیدگی های دستگاه به وضوح ارتباط برقرار کنید طراحی دستگاه های نیمه هادی و پردازش نیمه هادی ها یک کار پیچیده است. مهندسان باید برای حل مشکلات، توضیح مسائل و فرصت ها به همکاران مختلف با تخصص های فنی مختلف، با هم همکاری کنند.

استفاده از TCAD می تواند به وضوح تغییرات دستگاه و فرآیند را با هم ارتباط برقرار کند. برقراری ارتباط با بهبود عملکرد بالقوه با وضوح و در عین حال به حداقل رساندن زمان چرخه تولی

جهت یادگیری کامل نرم افزار سیلواکو آموزش های رایگان ما را در سایت حامی پروژه دنبال نمایید. و در صورت مشکل در انجام پروژه های سیلواکو خود با متخصصین حامی پروژه در تماس باشید. برای ارتباط با تیم تخصصی سیلواکو حامی پروژه با شماره 09934702599 تماس حاصل نمایید.

سیلواکو Silvaco TCAD
اسکرول