طراحی perovskite در سیلواکو SILVACO

سیلواکو SILVACO

سلول خورشیدی پروسکایتی

سلولهای خورشیدی پروسکایت pscs  نسل سوم نامیده میشوند، با سرعت بالایی تکثیر مییابند از ضعف آن میتوان به راندمان پایین و پایداری ضعیف ا شاره کرد.برای بالا بردن بازده از ترکیب سیلیکون و پروسکایت استفاده میشود به کمک نرم افزارهایی مانند سیلواکو می توان برای تحلیل شبیه سازی سه بعدی از خواص الکتریکی و نوری مختلف psc استفاده کرد میتوان کارایی psc را به کمک روش مسطح معکوس با مواد ناخالصی نفوذ داده شده غیرآلی و انتخاب پوششهایی ضد انعکاس با لایه تماس پشتی تا 28.064 درصد افزایش داده تا این افزایش بدون استفاده از کامپوزیت های سیلیکونی ممکن میباشد.چندین ماده با ضخامت های مختلف برای بررسی اثرپوششهای ضدانعکاس و بهبود کارایی psc استفاده میشوند که عبارتنداز:  SiO2،CaF2 وAl2O3

سلول خورشیدی پروسکایتی- perovskite-silvaco

بهترین ضخامت لایه جاذب 500 نانومتر با استفاده ا ز پوشش ضد انعکاس CaF2 با ضخامت بهینه 110 نانومتر است. یک ترکیب پلیمری ا ز OMeTAD -Spiro و مواد معدنی Cu2O و NiOx به عنوان مواد انتقال حفره (HTM ) وZnO معدنی به عنوان ماده انتقال الکترونی ETM برای بهینه سازی بازده سلول خورشیدی استفاده شد و ضخامت بهینه ای درنظرگرفته شد.

 

نویسنده : نازگل مرادیان

جهت یادگیری کامل نرم افزار سیلواکو آموزش های رایگان ما را در سایت حامی پروژه دنبال نمایید. و در صورت مشکل در انجام پروژه های سیلواکو خود با متخصصین حامی پروژه در تماس باشید. برای ارتباط با تیم تخصصی سیلواکو حامی پروژه با شماره 09934702599 تماس حاصل نمایید.

طراحی perovskite در سیلواکو SILVACO
اسکرول