فریلنسر

فریلنسر

شبلي لارسون، كارآفرين فعال در اينترنت، نكاتي آموزنده از كسب و كارهاي نوشتاري آزادكار(فريلنس) به شما ارائه مي‌دهد.يه عنوان يك نويسنده آزادكار، مخصوصا يك نويسنده تازه‌كار، يكي از موانعي كه بايد پشت‌سر بگذاريد، يافتن مشتريان جديد و سودآوري كسب‌و‌كارتان است. برخي سايت‌ها در اين زمينه مفيد هستند.

مديريت مشتريان و پروژه‌ها

گرچه چگونگي جلب مشتريان همواره سوال بزرگي براي همه نويسندگان فريلنسر بوده است، اما شما نياز به يك برنامه نيز خواهيد داشت؛ برنامه‌اي كه به شما بگويد چگونه مي‌خواهيد مشتري و پروژه موردنظر را از نقطه‌ شروع تا اتمام پروژه، مديريت كنيد. هر مشتري به‌طور بالقوه مي‌تواند دوباره رجوع كند و شما مي‌خواهيد اطمينان يابيد كه آنها از همكاري با شما تجربه فوق‌العاده‌اي كسب مي‌كنند.

بسيار مهم است كه درست از شروع پروژه، درك واقع‌بينانه‌اي از نيازهاي واقعي مشتريان‌تان داشته باشيد. شما براي نوشتن براي آنها استخدام مي‌شويد؛ اما اگر بتوانيد يك فرآيند ورودي خلق كنيد؛ فرآيندي كه به مشتري شما كمك مي‌كند تا تصويري واقعي از آنچه واقعا مي‌خواهد ارائه دهد، اين يك هديه واقعي براي شما و مشتري‌ شما خواهد بود.

همه از يك فرم سفارش براي هر پروژه استفاده نمي‌كنند؛ اما من اين كار را مي‌كنم. من اعتقاد راسخي به فرم‌هاي سفارشي دارم. مسير اشتباهي براي انجام يك فرم سفارشي وجود ندارد. مهم‌ترين نكته اين است كه شما آنها را براي كسب اطلاعات موردنياز طراحي مي‌كنيد. در شركت من، سه مسير متفاوت براي كنترل فرم‌هاي سفارشي وجود دارد:

مسیر های دریافت پروژه

1-فرم ايميل شده. براي برخي پروژه‌ها، ما به سادگي براي آنها يك فرم پر از سوالات ايميل مي‌كنيم و از آنها مي‌خواهيم تا آن را پر كنند و دوباره براي ما ايميل كرده يا به يكي از پلت‌فرم‌هاي مديريتي پروژه بفرستند. اگر مشتري شما اندكي مسن‌ است يا از تكنولوژي درك پاييني دارد يا اگر نيازمند زماني براي تفكر در مورد آن است، اين امر به شدت سودمند است.

2. فرم آنلاين. Google Docs يك روش رايگان براي ايجاد فرم‌هاي تعاملي است. برخي از پروژه‌هاي ما در اين فرمت ارائه شده‌اند. ما لينكي براي آنها مي‌فرستيم، آنها آن را پر كرده و ارائه مي‌دهند؛ محتوا جمع‌آوري و براي ما فرستاده مي‌شود.

اين براي مشترياني كه اندكي با تكنولوژي‌ آشناتر هستند يا مي‌خواهند فرم سفارشي را بدون وقفه پر كنند، بسيار مناسب است. كسب اطلاعات صحيح از مشتري مورد نظر از همان ابتداي امر، موجب خواهد شد تا هرگز مشتري ناراضي يا تجديدنظرهاي مداوم نداشته باشيد. وقتي صحبت از مشتريان و پروژه‌ها مي‌شود، عدم مديريت صحيح انتظارات بسيار مهم و حياتي است.

خط زمانی

شما در مورد انتظارات آنها در هر مرحله از اين مسير، نياز به وضوح بسيار داريد. در ابتدا، بايد خط زماني را براي پروژه مشتري خود تعريف كنيد. گرچه موعد مقرر پروژه يا ضرب‌الاجل آن مهم است، يك خط زماني بسيار مهم‌تر خواهد بود. شما بايد واقعا برخي انواع مدارك پذيرش را داشته باشيد كه به مشتريان‌تان اجازه مي‌دهد تا فرآيند شما را بشناسند.

يك پروژه نوشتاري خوب بايد شامل مراحل مهم و منظم باشد. مراحلي كه شما با مشتري در ارتباطيد و به او گزارش مي‌دهيد. بنابراين آنها مي‌توانند مسيري را كه شما انتخاب كرده‌ايد، تاييد كنند. مطمئن باشيد اگر مشتري كار شما را دوست نداشته باشد، فهميدن اين موضوع در اوايل امر بسيار بهتر از پايان آن، پس از اينكه كل نكات را نوشته‌ايد، شما بايد تصحيح مسير را پيشگويي كنيد.

خط زماني شما بايد به‌طور واضح بخش‌هاي مختلف فرآيند شما را همراه با تاريخ تخميني انجام كار تعيين كند. ممكن است بخشي از فرآيند شما شامل تحقيق، نوشتار، پيش‌نويس نهايي موعد مقرر و … شود.

هرچه بيشتر در مورد پروژه‌اي كه اتخاذ خواهيد كرد فكر كنيد، بر زمان اضافي مي‌افزاييد؛ هيچ ايرادي ندارد كه پروژه را خيلي زود به پايان برسانيد؛ اما من تضمين مي‌كنم كه اين امر سرعت شما را كم خواهد كرد. سپس يك سياست بازبيني را مورد توجه قرار دهيد. بسيار مهم است كه بيان كنيد كه چه بازبيني‌هايي انجام مي‌دهيد و مشتري شما چه مبلغ اضافي هزينه خواهد كرد.

نهايتا، شما به‌طور قاطع خواستار تصديق مشتريان‌تان هستيد. چيزهاي اندكي وجود دارد كه قوي‌تر از گواه اجتماعي است. شما بايد هميشه خواستار تصديق‌ باشيد و نبايد در مورد آن احساس غريبي كنيد. آنها مي‌توانند هميشه به شما نه بگويند يا كار شما را دوست داشته باشند. مزيت قدرتمند رضايت مشتري را دست‌كم نگيريد.

در سایت حامی پروژه به صورت رایگان فریلنسر شوید و پروژه های مورد نظر خود را دریافت نمایید. کافی است رزومه خود را برای ما ارسال نمایید تا به تیم حامی پروژه بپیوندید.

فریلنسر
اسکرول